صفحه اصلي > اخبار > آرشیو اخبار 

اخبار > مراسم رونمایی از ره نگاشت تحول مخابرات برگزار شد

 


  چاپ        ارسال به دوست

مراسم رونمایی از ره نگاشت تحول مخابرات برگزار شد

مراسم رونمایی از ره نگاشت پنجساله تحول شرکت مخابرات ایران با حضور رییس هیئت مدیره ، اعضای هیئت مدیره ومدیرعامل شرکت مخابرات ایران و شرکت های استانی و جمعی از معاونان ومدیران مجموعه مخابرات کشور، امروز 27 مرداد ماه 1395 ، در سالن مرکز مطالعات بهره وری ومنابع انسانی برگزارشد.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، ره نگاشت پنج ساله تحول شرکت مخابرات ایران، برنامه ای است با هدف پیشرو بودن در ارایه خدمات یکپارجه دیجیتال وسفارشی سازی شده براساس خواسته مشتری درکلاس جهانی ( افق 1400) که امروز رونمایی شده و با نقش آفرینی و همیاری تمامی کارکنان شرکت ، آغاز به کار می کند.


دراین مراسم مدیران مخابرات ایران به تشریح برنامه تحول شرکت پرداختند . همچنین، رونمایی از تندیس وتمبر اختصاصی ره نگاشت پنجساله تحول و تقدیر از مدیران برگزیده مخابراتی از جمله برنامه های این مراسم بود.



مهندس قنبری: در طی پنج سال، به شرکتی پیشرو در ارائه خدمات دیجیتال تبدیل خواهیم شد

رییس هیئت مدیره مخابرات ایران در مراسم رونمایی از ره نگاشت پنج ساله تحول شرکت مخابرات ایران با اشاره به سه گام اصلی این برنامه گفت : « در گام نخست ، یکپارچه سازی حوزه ارتباطات ثابت محقق می شود که شامل یکپارچه سازی حوزه حاکمیت شرکتی، ورود به شبکه تمام IP و درعین حال آغاز حرکت مخابرات به سمت یک شرکت تمام IT است.»

 


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ، مهندس قنبری به ایجاد یک شبکه گسترده در کشوربا تقویت فرهنگ سازمانی در دومین گام اشاره کرد وگفت :« نیروی انسانی شرکت مخابرات ایران سرمایه اصلی هستند و دراین گام به دنبال همگرایی ثابت وسیار بایک فرهنگ و یک برند محبوب هستیم.»


مهندس قنبری افزود:« در گام دوم همچنین به سمت یک هیئت مدیره، یک مدیرعامل ، یک شورای معاونین، یک شرکت چابک وچالاک با کمترین بوروکراسی اداری حرکت می کنیم و به منظور تحقق این امر همگرایی ارتباطات وفناوری اطلاعات را در تمام گام ها دنبال خواهیم کرد.»
رییس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران همچنین گام سوم تحول را تبدیل مخابرات به شرکتی پیشرو در ارائه خدمات دیجیتال در کلاس جهانی با افق 1400 اعلام کرد وگفت :« در این گام شرکت مخابرات ایران می بایست به اهدافی چون افزایش چسبندگی و کاهش ریزش مشتری، ایجاد شبکه یکپارچه با SLA و حفظ حریم خصوصی مشتری همراه با رهبری بازار برسد.»


وی افزود: « انتظار داریم به موازات رهبری بازار، شرکت مخابرات ایران به برترین تجربه مشتری، دیجیتال سازی خدمات ، ورود به نسل 5G ، توانمند سازی نیروی متخصص در راستای تحول دیجیتال و پرورش مدیران متخصص برای راهبری برنامه تحول دست یابد.»


وی با اشاره به مطالعات تطبیقی برنامه تحول مخابرات با برنامه ششم توسعه، افزود:« همه جا وهمه وقت حاضربودن، مشتری مداری، نوآوری ، مجازی سازی ، حاکمیت نرم افزار وشبکه های اجتماعی وهمگرایی ثابت و سیار از رئوس اصلی برنامه تحول در شرکت مخابرات ایران است.»
مهندس قنبری با بیان اینکه تحول مخابرات از سال 82 با تغییر نام وهویت وزارت پست وتلگراف وتلفن به ارتباطات وفناوری اطلاعات آغاز شد، افزود: «امروز یکصد ودهمین روز آغاز به کار هیئت مدیره جدید شرکت مخابرات و آغاز نقطه تحولی دیگر برای این شرکت است.»


وی با بیان اینکه حدود 70 درصد از تحرک حوزه ICT به تحرک مخابرات وابسته است ؛ گفت « پس از ورود مدیران جدید به مجموعه ، مهمترین نکته این بود که مساله تفاهم سهامداران اجرایی شود و سهامداران عمده در آن مقطع ، تفاهم نامه خود را به هیئت مدیره ارایه کردند .»


مهندس قنبری، با بیان اینکه اکنون در مرحله حساسی از تاریخ انقلاب اسلامی و شرکت مخابرات ایران قرار داریم گفت: کشور ما با حضور موثر در عرصه بین الملل در حال رقم زدن نقش های جدید است و به منظور تحقق این امر در داخل نیز باید به اصول استقلال واقتصاد مقاومتی پایبند باشیم.
وی افزود:« واضح است که حوزه فناوری اطلاعات وارتباطات پیشران این تحول است وشرکت مخابرات ایران نیز به عنوان تحول ساز اصلی حوزه نقش بنیادی خود را ایفا می کند ».


رییس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران با تقدیر از زحمات مدیران و مشاوران گذشته شرکت ، گفت:«من کماکان مجموعه مخابرات ایران را دارای ارزش 120 هزار میلیارد تومانی می دانم البته لازم بود مخابرات پس از تحولات گذشته فعالیت های خود را به نحوی دیگر در مدیریت جدید پیگیری کند »

دکتر بقایی :همگرایی که ضرورت ارایه سرویس های دیجتال است ، فرصتی برای شرکت مخابرات ایران محسوب می شود اگر ریسک های آن که ریزش مشتری، قیمت و R&D است را مدیریت کنیم.


دکتر بقایی ، رییس هیئت مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران، در مراسم رونمایی از ره نگاشت پنجساله تحول شرکت مخابرات ایران با بیان این مطلب اظهار داشت :« در دنیای دیجیتال همگرایی، FMC ، ارایه سرویس های دیجیتال ، پیش نیاز ها و ریسک هایی در حوزه های مختلف مالی، منابع انسانی ، مشتریان و استراتژی دارند که باید با پرورش آنها آماده ورود به مرحله اجرای تحول شد و اگر این الزامات اجرا فراهم شود، همگرایی به عنوان یک فرصت برای ما تلقی خواهد شد. »

 



وی ریسک، حفظ و چسبندگی مشتری و R&D را به عنوان مهمترین و اساسی ترین ریسک در دنیای دیجیتال دانست وگفت : « برخی از سرمایه گذاری ها یا بازدهی ندارند یا در دراز مدت بازدهی خواهند داشت ومدیران باید به این مساله به عنوان یک ریسک توجه خاص داشته باشند و درهمین رابطه باید مشخص کنند که چند درصد از درآمد شرکت صرف R&D می شود.»


دکتر بقایی همچنین به ریسک ریزش مشتری اشاره کرد وگفت :« همه به دنبال نگه داشت مشتری هستند اگر دراین مسیر نارضایتی مشتری و از دست دادن او را داشته باشیم همگرایی به جای فرصت ، به عنوان تهدید مطرح خواهد شد».


وی ریسک قیمت را مربوط به استراتژی تجاری شرکت دانست و گفت :« با توجه به اینکه این ریسک در دنیای دیجیتال بسیار بالاست و درحوزه قیمت گذاری ، منابع انسانی و تربیت نیروهای متخصص این حوزه بسیار مهم است، با توجه به این موارد باید بتوانیم این ریسک را به خوبی مدیریت کنیم.»


رییس هیئت مدیره شرکت ارتباطات سیار با اشاره به اهمیت زمان در مدیریت استراتژی گفت:« برای تشخیص اینکه زمان تحول در شرکت فرا رسیده است یا نه، باید دوعامل مهم سهم بازار و پیچیدگی سازمان مشخص و بررسی شود.

 

دکتر سرائیان در مراسم رونمایی از ره نگاشت پنج ساله تحول مخابرات ایران:

برنامه پنج ساله تحول، نقطه عطف مخابرات در ورود به بازارهای جدید کسب و کار است


مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ، با بیان اینکه برنامه تحول پنج ساله، شروع نقطه عطف دیگری برای مجموعه مخابرات است، گفت: «شرکت مخابرات ایران در کنار ماموریت ملی خود با توجه به خصوصی بودن، نیاز به مدیریت هزینه و تبدیل شدن به یک کسب و کار سودآور دارد.»


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، دکتر سرائیان که در مراسم رونمایی از ره نگاشت پنج ساله تحول شرکت مخابرات ایران سخن می گفت؛ اظهار داشت : بازگشت سرمایه و سود آوری به عنوان یکی از ارکان تحول، مهم ترین مسئله شرکت های فناوری در دنیاست.»

 


وی رقابت و شدت رقابت را بزرگترین پارادایم حال حاضردر دنیای تجارت دانست وافزود:« وضعیت رقابت در حال حاضر دستخوش تحولات اساسی شده است. »
دکترسراییان با تبیین شرایط رقابتی بازار ICT در ایران و جهان اظهار داشت:« ورود بازیگران جدید (OTT) علت اصلی نیاز به تحول برای اپراتورهای مخابراتی در سراسر جهان است.»
وی افزود:« حاشیه سود اپراتورها قبل از توسعه اینترنت و ورود بازیگران جدید، حدود 30 درصد بود که اکنون قابل تحقق ودستیابی نیست زیرا بازی OTT ها دربازار قابل پیش بینی نیست بنابراین به منظور سودآوری در بازار ، تحول وتوسعه در شرکت مخابرات ایران اجتناب ناپذیر می باشد.»
دکتر سراییان ادامه داد:« محور اصلی حرکت تحول، کارکنان و منابع انسانی هستند. همچنین پیشران های تحول و چالش های این برنامه بر تغییر مدل کسب وکار و خلق ثروت استوار است .»
وی برنامه تحول را فرایندی آگاهانه و از پیش برنامه ریزی شده عنوان کرد وافزود: « ارتقای آمادگی و تغییر رفتار کارکنان، ذوب شدن اندیشه ها ورفتارهای سنتی، ثبت ارزش های نوین وتغییر بنیادی در فرهنگ سازمان مهمترین دامنه های برنامه های تحول در بخش نیروی انسانی ست. »
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در بیان پیامدهای برنامه تحول به سطح انتظار از این برنامه اشاره کرد وگفت :« سطح انتظار از برنامه تحول به خلق آینده، تعهد ، تفکر ، انگیزش و ابداع مجدد سازمان منتهی می شود.»
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با توصیف الزامات برنامه تحول در شرکت مخابرات ایران گفت:« مشکلات حال حاضر حوزه TCI، اجبار روندها و توانمندی بازار، الزامات اجرای این برنامه در شرکت است .»
وی مشتری را محور اصلی برنامه تحول دانست و گفت: «در برنامه تحول به مشتری نزدیک می شویم و با تحلیل رفتار او به حداقل فاصله و درک مشترک دست می یابیم. البته لزوم تحقق این امر ، دیجیتالی شدن ارایه تمامی خدمات به مشتری است.»
دکتر سراییان در توصیف روند های خاص صنعت ICT و وضعیت فعلی بازار گفت :« همگرایی ثابت و همراه ، اتصال و مجازی سازی ، OTT ها و مدل های نوین کسب وکار و ارتقای تجربه مشتری این روندها را تشکیل می دهند و به طور کلی در این روند تحولی، به دنبال ساده سازی ارایه خدمات از نگاه مشتری هستیم.»
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، حداقل اندازه مطلوب بازار ICT کشور را طبق معیارهای جهانی ، حدود 60 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت :« بنابراین بازار فعلی 30 تا 35 هزارمیلیارد تومانی باید دوبرابر شود تا به حداقل معیار جهانی برسیم.»
وی اندازه مطلوب بازار ICT کشور براساس سهم جمعیتی را حدود 150 هزار میلیارد تومان اعلام کرد وگفت:« شرط سودآوری ورسالت ملی مخابرات این است که سهم خود را ازاین ظرفیت مغفول مانده از پتانسیل بازار به دست آورد.»
وی حضور رقبا را در حوزه خدمات ارتباطات ثابت، اپراتورهای مجازی و FCP ها قابل توجه دانست و گفت:« می بایست از 5میلیون مشترک ADSL مخابرات، 30 میلیون مشترک تلفن ثابت و 60 میلیون مشترک تلفن همراه ، درآمد حاصل از همگرایی ایجاد شود و این مهمترین رویکرد تحول در مخابرات ایران است .»
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت:« مخابرات ایران چاره ای جز آغاز سفر تحول ندارد و در غیر این صورت دچار شکست محتوم خواهیم شد. زیرا تطابق با تغییرات محیطی لازمه بقا و موفقیت در هرعرصه ای به خصوص عرصه سیال و به روز ICT است .»

 

 

عکس_رضا سلطانی


١٥:٣١ - چهارشنبه ٢٧ مرداد ١٣٩٥    /    عدد : ٨٦٣٣٣    /    تعداد نمایش : ١٨٣١


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج